Saturday, August 23, 2008

So we never forget...

why we are here.




Tears in Heaven


Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don't belong
Here in heaven

Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven

Time can bring you down
Time can bend your knee
Time can break your heart
Have you begging please
Begging please

Beyond the door
There's peace I'm sure.
And I know there'll be no more...
Tears in heaven

Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don't belong
Here in heaven

Cause I know I don't belong
Here in heaven

Eric Clapton (1992)

30 comments:

mandarinn said...

Thank you Claudia for publish this beautifull memory to little Madeleine.
It looks so odd that stransgers pay homage to this child more than her parents and friends bother to do... so sad...
God bless you Madeleine! Sleep in peace

Anonymous said...

A beautiful song but also very said; we know she is linked to the dead,his son´s dead; to Maddie´s; to all children.

It is hymn to the high pain and a infinit sadness ,for ever.


****há********no******Céu************

Cláudia: muito bom dia(espero que ainda esteja nos braços de Morfeu,sossegadinha,já agora).

Diga-me 2 coisas,s.f.f.:
- o BlackWatch quem é? E já agora o significado será relógio preto ou visão negra,pro-Maddie or against justice to her?
Ele deixa muita coisa no blogue do Paulo.Entendo mal e não me quero enganar com o que leio.

-o Bjr é jornalista e 1 dos do 3A,verdade?(3A porque não confiamos na nossa imprensa-é o máximo)

Obrigada,minha lindinha de 29 anos apenas,já mamã e vóvó e mais prestes a ser bisavó.


SHU****

Jill Havern said...

Thank you for posting these poignant lyrics.

Justice for Madeleine.

Zodiac said...

Hi Claudia,

Just lovely. Poor baby.

Cláudia said...

Hey, Relative, go spread your venom elsewhere. This is a child we're takling about here. A child forgotten by her own parents who thought a meal and some laughs with friends were more important them their three under four year old children. I think you should go and comment on the blogs who defend CONVICTED child murderers like João and Leonor Cipriano and Rachel Charles's killer. You would fit there a lot better.

Cláudia said...

Jill, thank you. These lyrics are very special to me.

Cláudia said...

Zodiac, thanks. Many people link these lyrics only to death. I don't. For me they express loss. All kinds of losses.

Cláudia said...

Mandarinn, sometimes people get carried away. I didn't want anyone to forget the real reason behind all this.
xxxx

Cláudia said...

SHU, esta canção é muito especial para mim. Por isso me lembrei dela.

Não faço ideia de quem seja o Blackwatch. Só sabendo mais sobre o que escreve poderia pronunciar-me em relação ao nick que escolheu.

Quanto à ou ao Bjr penso que é moderador (a) nos 3 Arguidos. Não faço idéia da sua ocupação profissional.

Cláudia: mãe, avó e quase bisavó aos 29 anos. É obra! :-)

Anonymous said...

Então,Cláudia,claro que é obra.Por que não fazer aumentar o gozo do outro ou outra,que a fazia Mãe e Avó.Acho que chegou a altura de baralhar e dizer tb. que é bisavó.

*********
A canção é forte,muito forte.Ouvi-a muita vez quando aconteceu o drama do rapazinho ter caído,através dos vidros e de um andar alto. Mas,agora evito-a ouvir.São dores intermináveis.
*********
Quanto ao BW,escreveu novamente na 1ª notícia que lá está(foto do clarinete com o beatle)e é um discurso, para mim do tipo "ralhete e paternalista" e fala no PSD....Será o R.A. ou o outro? BlackWatch é uma academia militar na Escócia,se me lembro do que li.Será 1 dos tais "muito bons de forças militarizadas",agora na reforma(retraite,em francês;mas se ler em português é mais o sítio a que o BW pertencerá).Vá lá ler,por favor o "recado" do paizinho.É uma ajuda. A Cláudia comentou lá,mas ainda não estaria o da academia militar.
Desculpe tantos pedidos de informação.

And, how are Your´s grand son and grand daughter?The twins? É obra!

SHU
***há*****no*****Céu!

Cláudia said...

SHU, eu li o comentário, mas sinceramente não me interessa alimentar tais personagens, porque é isso que procuram: protagonismo. No entanto, o/a poster não é de nacionalidade Portuguesa, pelo que me pude aperceber.

It's funny, isn't it? Someone I even don't know has given me a whole family to provide for! :-) I really have to work hard. .-)

Anonymous said...

Obrigada,foi 1 óptima conselheira.Pois eu tenho a mania de ser respondona.Tenho de me conter.Muito obrigada!

****há****no****Céu******

Yes,You must work hard to give the best to Your´s "new" Family.

Cláudia said...

SHU, eu também sou respondona. Mas não vale a pena perdermos tempo com quem não interessa. :-)
Vou voltar ao trabalho para pôr a paparoca na mesa! :-)

Anonymous said...

Cláudia krida,
Certamente já leste o artigo do Sol:
http://sol.sapo.pt/PaginaInicial/Sociedade/Interior.aspx?content_id=106615

Citando um comentário ao dito artigo: "Elementar meu caro Watson!"

Beijinhos da lili

Cláudia said...

Minha linda Lili, por acaso não tinha lido. Esatava aler o original da coisa, no Daily The Crap Mail. Mas ADOREI.

http://www.dailymail.co.uk/news/
article-1048600/Madeleine-fund-chaos
-private-eyes-axed-draining-500-000
.html

Apparently, the FBI, Scotland Yard, CIA and MI5 are not god enough. I think they will have to go with the PJ after all! LOL

Anonymous said...

Ai ai Menina do Norte!
Quando será que se " zangam as comadres e se descobrem as verdades" como tão bem diz o nosso ilustre Doutor?
Lembra-te que o terrível Al Capone foi dentro por uma estúpida ou mera questão de impostos...
A história não se repete mas caricatura-se, o que é bem pior.
Bjos da lili

Cláudia said...

Ai, filha, estou fartinha de me rir comigo mesma. Às tantas estavam a investigar bem demais! LOLOL

Anonymous said...

Acabei de ler o link do DM que enviaste e devo dizer que fiquei surpreendida com o tom: o conteúdo "cheira a esturro"!
Eu que brincara com os impostos do Al Capone, nem me passava pela cabeça que estava com dons de profecia...ou quase.
Boa noite Menina do Norte.
Jinhos da lili
P.S. custe a quem custar, doa a quem doer, jamais esqueceremos esta criança.

Cláudia said...

Minha linda, também fiquei um pouco surpreendida. Pouco embelezamento e linguagem escorreita. Mas que está giro, está. :-)
Nunca.
Beijocas, minha querida. Dorme bem.

Nana said...

Good morning, all!
I agree with you, Cláudia, the song is about loss, not only death. The loved ones who pass away continue living in our memories and hearts. Great song.

Loved your comment on the D Crap M about that boy who was almost snatched from his mom. Last week I was talking to my friends about the danger of these "sightings", after I read the story of that poor father in Belgium who went to the police station to prove to the world the girl was his daughter and her nanny.

How long can this couple go harming eveyone without being held accountable?

Maddie will not be forgotten.

All the best for you and your loved ones.

Helmy said...

Hello Cláudia,

In this mornings Mail on Sunday on line. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1048600/Madeleine-fund-chaos-private-eyes-axed-draining-500-000.html It looks like some chickens are coming home to roost. I hope this is the beginning of the end. Maybe we will see Justice for Madeleine soon :-)

Shu/Outono said...

Bom dia,Trabalhadores!


Mudei a foto para não se verem bem os estragos da skin.

pinky?Who is?
The pigs are pinky.

Cláudia said...

Hello, Nana. Good morning.
Thank you.
The problem about all the hysteria is that soon we may have perverts approaching children and using the 'just checking if it was Madeleine' excuse when caught.
That father was very reasonable and probably a bit scared too. He didn't have to go anywhere and prove he was the child's father. Those investigating were the ones who had to find out and prove he wasn't. And you're right. The people who have created the hysteria should be hel accountable.
Madeleine will certainly never be forgotten.
Thank you, Nana.
Tudo de bom para si também e para todos a quem quer bem.

Cláudia said...

Hi, Helmy.
I read it last night and I have to confess that I couldn't avoid LOL. The 'big boys' were fired. The FBI, Scotland Yard, CIA etc are apparently not good enough for them. But then again, I just read that the 'company' had one employee only. If that's true, that employee must be really good to be paid that kind of money.

Cláudia said...

SHU, bom dia!
Yeah, they are. But they are also cute, unlike the other pink one. And useful! :-)

Nana said...

Hello, Cláudia
About that father in Belgium, can you imagine how he felt after seeing his little girl's pictures all over the place put there by the British tabloids? If I were him, I'd SUE the irresponsible parties who did that. That story would probably still going on had he not took upon himself to stop it.
Have a good Sunday all of you!

Cláudia said...

Hello, Nana.
You're right, if he hadn't come forward, the idiots would still be claiming that Madeleine was calmy going for a walk in plain daylight in Belgium. The most wanted child in world...
I agree. If he sued, maybe then the 'sightings' would stop.
Have a great day.

Anonymous said...

mandarinn,

I agree. So many commentators have noticed that friends and colleagues of the McCanns have either never been asked, or refused to give their thoughts and views on the couple.

Comments appeared restricted to family and the Tapas group from day one. Friends and work colleagues are usually keen to jump to others' defence, aren't they ?

No media coverage of others who know them; a total black out on ALL the highly relevant police facts and files.

Shu/Outono said...

A J.M. consegue dar-nos pistas para leitura de Jornais de todo o mundo.

....""[Rose] used to come to play with my son, and she was always very quiet," Yael told Channel 2. "It seemed to me unusual that she never spoke, but I thought it wasn't my business."

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1219572124447&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

http://joana-morais.blogspot.com/

Cláudia said...

Obrigada, SHU. Já tinha tomado conhecimento do caso.